Η Alona Sobolevska δηλώνει ότι η τέχνη της είναι «βίαιη» και ότι αποτελεί μια ωμή έκφραση συναισθημάτων χωρίς να περιορίζεται από συμβάσεις.
Ένα μανικιούρ που αποτελείται από πορτρέτα του εαυτού της αντικατοπτρίζει την εμμονή του σύγχρονου ανθρώπου με τις selfie
Η «τέχνη του περιθωρίου», μια προσέγγιση την οποία και ασπάζεται, έκανε την εμφάνιση της στη δεκαετία του 1970, και ταξίδεψε από το περιθώριο της κοινωνίας στην επικρατούσα κουλτούρα, διατηρώντας πάντα την ειλικρινή και επαναστατική οπτική της .
Ο πειραματισμός είναι το παν;
Όπως και η τέχνη του μανικιούρ – και πεντικιούρ – της Sobolevska, τα έργα αυτά σχεδιάζονται σύμφωνα με το ένστικτο αυτών των αυτοδίδακτων καλλιτεχνών, χωρίς να εναρμονίζονται με κάποιο συγκεκριμένο στυλ ή προγενέστερο κίνημα.
Τα καλλιτεχνήματα της Sobolevska τα οποία θυμίζουν γλυπτά δεν αφορούν τόσο τους φαύλους κύκλους των τάσεων, όσο ένα σχόλιο για την αλλοπρόσαλλη, διαρκώς μεταβαλλόμενη, υπερκαταναλωτική κοινωνία μας.
Όταν η κουβέντα έρχεται στο χρώμα, οι δυστοπικές, σιωπηλές γήινες αποχρώσεις έρχονται σε σύγκρουση με το έντονο νέον και τα ροζ
Τα σχέδια της μοιάζουν με «μηχανολογικό εξοπλισμό» ή αρχιτεκτονικά δημιουργήματα που στόχο έχουν να αντέξουν στη φθορά του χρόνου. Η καλλιτέχνης Sobolevska εκφράζεται μέσα από τους πειραματισμούς της με την υφή και το σχήμα- μορφές που δεν συνάδουν με τα πρότυπα του nail art όπως μια χορεύτρια σε στύλο στρίπερ ή μέρος ενός δονητή – οι οποίοι ξαφνικά φαίνονται εντελώς φυσικοί όταν τους βλέπει κανείς στο πλαίσιο του portfolio της.
Νύχια πάπιας και selfies νύχια
Άμα παρατηρήσετε τα «έργα» της, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Sobolevska περιγράφει την τέχνη της ως «ακατάλληλη» και «αλησμόνητη». Η «αντίθεση» είναι ένα άλλο καθοριστικό χαρακτηριστικό της μοναδικής αισθητικής της, στην οποία είναι εξίσου πιθανό να βρει κάποιος το λείο στρογγυλό σχήμα των εμπνευσμένων από την Miu Miu μπαλαρίνων και τα αιχμηρά, σαν δαγκάνες νύχια που κρέμονται από τα παπούτσια.
Όταν η κουβέντα έρχεται στο χρώμα, οι δυστοπικές, σιωπηλές γήινες αποχρώσεις έρχονται σε σύγκρουση με το έντονο νέον και τα ροζ, τα οποία παρέχουν ένα οπτικό moodboard για αυτή την ολοένα και πιο μπερδεμένη και πολυσύνθετη γενιά.
Σε άλλα σχέδια, τα μοτίβα διακωμωδούν εμμέσως τα trends όπως συμβαίνει με τα νύχια πάπιας, με εκδοχές που είναι χιουμοριστικά υπερβολικές, ενώ ένα μανικιούρ που αποτελείται από πορτρέτα του εαυτού της αντικατοπτρίζει την εμμονή του σύγχρονου ανθρώπου με τις selfie.
Όσο ζούσε στην ανατολική Ουκρανία, η Sobolevska διάβαζε, σχεδίαζε, σμίλευε. Όμως αποφάσισε να πάρει τη μοίρα στα χέρια της. Άρχισε να δραστηριοποιείται στο Instagram μετά τη μετακόμιση της στην Οδησσό, ενώ έξι μήνες αργότερα μετακόμισε στο Παρίσι, όπου εξακολουθεί να μετατρέπει τον σχεδιασμό νυχιών σε performance art.
*Πηγή: Dazed