Ο Γιάννης Βογιατζής, οινοποιός και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, ορίστηκε νέος πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Αμπέλου και Οίνου, διαδεχόμενος τον Βαγγέλη Αργύρη.

Στην τακτική γενική συνέλευση της οργάνωσης, όπως αναφέρει ανακοίνωση, ο κ. Βογιατζής, που έχει διατελέσει και την διετία 2015-2017 πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ, εξήρε την προεδρία του Β. Αργύρη, τονίζοντας πως ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη, συμβάλλοντας στην περαιτέρω εμπέδωση του σκοπού της οργάνωσης που είναι να αντιπροσωπεύει τον κλάδο ουσιαστικά και συνολικά, μέσα από τη συζήτηση και τη συνεννόηση.

Από την πλευρά του, ο κ. Αργύρης μίλησε για «τον σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του κλάδου που διαδραματίζει η Διεπαγγελματική», ευχήθηκε κάθε επιτυχία στον νέο πρόεδρο και ευχαρίστησε το προσωπικό της οργάνωσης για την άριστη και αποδοτική συνεργασία.

Ανάλογες επισημάνσεις, εξαίροντας τη διαλλακτικότητα και το συναινετικό πνεύμα του απερχόμενου και του νέου προέδρου, έκανε σε παρέμβασή του ο πρόεδρος της ΚΕΟΣΟΕ, Χρήστος Μάρκου.

Σημειώνεται ότι, σε ανταπόδοση της πρόσφατης συνεισφοράς του στην οργάνωση, αλλά και στην καταλυτική συμμετοχή του στη δημιουργία της, με ομόφωνη απόφαση της ΓΣ, απονεμήθηκε στον Βαγγέλη Αργύρη ο τιμητικός τίτλος του επίτιμου προέδρου, τίτλος που στο παρελθόν έχει αποδοθεί μόνο στον Γιάννη Μπουτάρη, πρώτο πρόεδρο της οργάνωσης.

Αντιπρόεδρος της ΕΔΟΑΟ ορίστηκε ο Μάρκος Καφούρος, πρόεδρος της Ένωσης Θηραϊκών προϊόντων.

Πριν από τη Γενική Συνέλευση έγινε η παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού για την αμπελουργία από τη διευθύντρια του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, Γεωργία Ουζουνίδου, και τον ερευνητή του Οργανισμού, Δημήτριο Τάσκο. Όπως τόνισαν, το έργο έχει ωριμάσει και εκκρεμεί πλέον μόνον η σύνταξη του τεχνικού δελτίου και η χρηματοδότησή του.

Επίσης, παρουσιάστηκε η «ακτινογράφηση» της πορείας του ελληνικού κρασιού στις αγορές την τελευταία δεκαετία, που εκπόνησαν η διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ, Μαρία Τριανταφύλλου, και στελέχη της οργάνωσης.

Στα αξιοσημείωτα της μελέτης είναι η εντυπωσιακή αύξηση της αξίας των εξαγωγών στις χώρες όπου εφαρμόστηκαν προγράμματα προβολής. Τονίζεται, επίσης, η μεγάλη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού κρασιού που επιτεύχθηκε την ίδια περίοδο, παγκοσμίως.

Μέσα, δε, από τον στρατηγικό σχεδιασμό marketing που εκπόνησε και υλοποιεί, ο κλάδος κατάφερε να λειτουργήσει ενωτικά και συντεταγμένα, αποδεικνύοντας ότι το ελληνικό κρασί, παρά τις αντιξοότητες και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια (ΕΦΚ, παραοικονομία κ.λπ.), παραμένει ένας τομέας της εθνικής οικονομίας με δυναμισμό και προοπτική.

ΠΗΓΗ