Για τους περισσότερους στην Ιαπωνία, τα Χριστούγεννα δεν είναι μία θρησκευτική γιορτή, αλλά μία ευκαιρία να περάσουν μία ημέρα που μοιάζει με εκείνη του Αγίου Βαλεντίνου.

Τα ζευγάρια συνηθίζουν την ημέρα των Χριστουγέννων να βγαίνουν έξω για φαγητό και να κάνουν βόλτες, χαζεύοντας τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια.

Μία… άλλη χριστουγεννιάτικη παράδοση

Μια από τις πιο παράξενες -τουλάχιστον για τον υπόλοιπο κόσμο- χριστουγεννιάτικες παραδόσεις στην Ιαπωνία είναι ότι την ημέρα αυτή, σε εκατομμύρια σπίτια τρώνε τηγανητό κοτόπουλο, συχνά από την γνωστή αμερικανική αλυσίδα KFC, αντί των παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων.

3 εκατομμύρια Ιάπωνες τηρούν το έθιμο

Μάλιστα, περισσότεροι από 3 εκατομμύρια Ιάπωνες επιλέγουν να τηρούν αυτό το έθιμο.

Όλα ξεκίνησαν το 1974, με την καμπάνια της αλυσίδας ‘Kurisumasu ni wa Kentakkii!’ που σημαίνει «Κεντάκι για τα Χριστούγεννα».

Υπεύθυνος για την συγκεκριμένη ιδέα, ήταν ο Takeshi Okawara, μάνατζερ του πρώτου KFC στη χώρα, όταν του ζητήθηκε να αναλάβει το μενού της χριστουγεννιάτικης γιορτής ενός σχολείου.

Ο Okawara ντύθηκε Άγιος Βασίλης και προσέφερε στα παιδιά φτερούγες και τις υπόλοιπες σπεσιαλιτέ του μαγαζιού, με την επιτυχία της εκδήλωσης να οδηγεί πολύ γρήγορα κι ένα νηπιαγωγείο να ακολουθήσει την ίδια τακτική.

Χριστούγεννα στην Ιαπωνία

Πολύ σύντομα, αμέτρητα μαγαζιά στην Ιαπωνία άρχισαν να προσφέρουν τηγανητό κοτόπουλο, ισχυριζόμενα πως στην Δύση αποτελούν πια την εναλλακτική της γαλοπούλας, με το Okawara να αναγνωρίζει το μικρό του αυτό ψέμα, το οποίο γέννησε μια ολόκληρη

Ένα ψέμα «έχτισε» μία παράδοση

Πολύ σύντομα, αμέτρητα μαγαζιά στην Ιαπωνία άρχισαν να προσφέρουν τηγανητό κοτόπουλο, ισχυριζόμενα πως στην Δύση αποτελούν πια την εναλλακτική της γαλοπούλας, με το Okawara να αναγνωρίζει το μικρό του αυτό ψέμα, το οποίο γέννησε μια ολόκληρη μόδα.

Αργά αλλά σταθερά, ένα ολόκληρο έθνος πείστηκε πως το να επισκέπτεσαι τα KFC αποτελεί χριστουγεννιάτικη παράδοση με τις ουρές που σχηματίζονται στα μαγαζιά της αλυσίδας να είναι τεράστιες αυτές τις ημέρες.

Έτσι, μία διαφημιστική καμπάνια του 1974, υπό την ονομασία «Kentucky Christmas», καθιέρωσε την πρακτική που ακολουθούν  έως και σήμερα εκατομμύρια Ιάπωνες.

Η εταιρεία πουλά ειδικά γεύματα για την ημέρα, όπως τα «Party Barrel» και «Christmas Pack» και αρχίζει να δέχεται παραγγελίες για την ημέρα των Χριστουγέννων περίπου επτά εβδομάδες νωρίτερα.



ΠΗΓΗ