Καθώς πλησιάζει το τέλος του έτους, αναφέρθηκε ότι η Starbucks έχει χάσει σχεδόν 11 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία, λόγω των έντονων μποϊκοτάζ και των απεργιών των εργαζομένων για την υποστήριξη της Παλαιστίνης, εκτός από μια προώθηση χριστουγεννιάτικης προσφοράς που υποαπέδωσε.

Για να αντιμετωπίσει τις απώλειες που η Starbucks, καθώς πλησίαζαν οι γιορτές, ανακοίνωσε την Ημέρα Κόκκινου Ποτηριού- μια στρατηγική μάρκετινγκ που δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία να λάβουν δωρεάν ένα επαναχρησιμοποιούμενο ποτήρι γιορτών με κάθε αγορά.

Ούτε οι προωθητικές ενέργειες, ούτε τίποτα δεν δείχνει ικανό να σταματήσει την πτώση

Ωστόσο, από την ανακοίνωση της προωθητικής ενέργειας στα μέσα Νοεμβρίου, η Starbucks είδε πτώση 8,96% στις μετοχές της, που ισοδυναμεί με απώλειες 10,98 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τις χαμηλότερες που έχει γνωρίσει ποτέ από το 1992.

Δυστυχώς δεν θυμήθηκαν πως με τον εργαζόμενο των Starbucks είναι φίλοι οι πελάτες και όχι με τον CEO.

Αφενώς έφταιξε η προσφορά ροφημάτων και φαγητού στον Ισραηλινό στρατό, αλλά αφετέρου τα έβαλαν με τους εργαζόμενους!

Αυτό οφείλεται στο πρόσφατο παγκόσμιο κάλεσμα για μποϊκοτάζ των εμπορικών σημάτων και franchise που ωφελούν άμεσα ή έμμεσα οικονομικά το Ισραήλ. Το σωματείο των εργαζομένων της Starbucks ήταν απόλυτο ως προς την υποστήριξή του στην Παλαιστίνη και βρήκε την ευκαιρία να απαιτήσει καλύτερες συνθήκες εργασίας. Συμπεριλαμβανομένων του προγραμματισμού της εργασίας και της ελευθερίας διαπραγμάτευσης των συμβάσεων. Έκτοτε, οι απεργίες των εργαζομένων είναι συνεχείς.

Ως αποτέλεσμα, η μάρκα διαπίστωσε ότι η φήμη της κινδυνεύει. Παρά την απώλεια της αξίας, τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Laxman Narasimhan ήταν θετικός ότι η Starbucks «θα μπορούσε να αντιστρέψει την εικόνα της και να επιστρέψει από τις μακροοικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει».

Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν το αντίθετο, καθώς οι προσπάθειες του franchise ήταν αναντίστοιχες με τα αποτελέσματα που είχαν φέρει τα προηγούμενα χρόνια. Για παράδειγμα, πέρυσι, η Red Cup Day είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης κατά 81%, ενώ φέτος η αύξηση ήταν μόλις 31,7%.

Πλακάτ, για το θέμα των συμβάσεων αντί ελεύθερης διαπραγμάτευσης με κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά.

Η Starbucks καταθέτει μήνυση κατά του σωματείου εργαζομένων για την υποστήριξη της Παλαιστίνης

Τον Οκτώβριο, η Starbucks κατέθεσε μήνυση κατά του σωματείου των εργαζομένων της για μια ανάρτηση που μοιράστηκε  το σωματείο στο Χ σε ένδειξη αλληλεγγύης προς την Παλαιστίνη.

Δύο ημέρες μετά την έναρξη του πόλεμου στη Γάζα, η Starbucks Workers United δημοσίευσε στο X, την ανάρτηση «Αλληλεγγύη με την #Παλαιστίνη!». Η Workers United ανέφερε στη μήνυσή της ότι οι εργαζόμενοι ανέβασαν το tweet χωρίς την άδεια των συνδικαλιστικών ηγετών. Η ανάρτηση παρέμεινε για περίπου 40 λεπτά πριν διαγραφεί.

Η Starbucks κατέθεσε ομοσπονδιακή αγωγή στην Αϊόβα εναντίον της Workers United, υποστηρίζοντας ότι η φιλοπαλαιστινιακή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από λογαριασμό του συνδικάτου αναστάτωσε πολλούς πελάτες και έβλαψε την εικόνα της εταιρείας.

Η Starbucks μηνύει για παραβίαση εμπορικού σήματος, απαιτώντας από τους Workers United να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το όνομα «Starbucks Workers United» για την ομάδα που οργανώνει τους εργαζόμενους της εταιρείας καφέ.

Η Starbucks θέλει επίσης να σταματήσει η ομάδα να χρησιμοποιεί ένα κυκλικό πράσινο λογότυπο (σ.σ. εικονίζεται στην δεύτερη φωτογραφία) που μοιάζει με το λογότυπο της Starbucks.

Όλες οι κινήσεις εναντίον του συνδικάτου, κατάφεραν να εξαργυρώσουν και όλους τους πολίτες με φιλεργατικά αισθήματα κάνοντας ακόμα μεγαλύτερη τη ζημιά.



ΠΗΓΗ