Εξοργισμένος από την απόφαση δικαστηρίου του Ντέλαγουεαρ να ακυρώσει την αμοιβή-μαμούθ των 56 δισ. δολαρίων που θα λάμβανε από την Tesla, ο Έλον Μασκ συγκαλεί τους μετόχους ζητώντας τους να μεταφερθεί η εταιρεία στα μητρώα της πολιτείας του Τέξας.

Έπειτα από προσφυγή μικρομετόχου της Tesla για το πακέτο αποζημίωσης του Μασκ, η δικαστής Καθλίν Μακόρμικ αποφάνθηκε την Τρίτη ότι το πακέτο αποζημίωσης είναι «ασύλληπτα» μεγάλο και αδικεί τους μετόχους.

Οι άνθρωποι που διαπραγματεύθηκαν το ποσό ήταν στελέχη που είχαν «εντυπωσιαστεί» από τη γοητεία του Μασκ, είπε η δικαστής.

Το πακέτο αποζημίωσης ήταν το μεγαλύτερο στην ιστορία των ΗΠΑ και τον βοήθησε να γίνει το 2023 ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου.

Ο Μασκ δεν λαμβάνει μισθό από την εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων που ο ίδιος ίδρυσε, αποζημώνεται όμως ανάλογα με τις επιδόσεις της εταιρείας.

Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Tesla και της SpaceX δεν έκρυψε την οργή του για το δικαστικό χαστούκι.

«Ποτέ μην εγγράφετε την εταιρεία σας στην πολιτεία του Ντέλαγουεαρ» έγραψε στο X, πρώην Τρίτο. Κατά την προσφιλή του συνήθεια πραγματοποίησε λίγο αργότερα δημοσκόπηση μεταξύ των ακολούθων του, με περισσότερο από το 87% των 1,1 εκατ. απαντήσεων να τάσσονται υπέρ της μετακόμισης.

Ο Μασκ έχει μεγάλα συμφέροντα στο Τέξας, επισημαίνει το Reuters.

Το 2021 μετέφερε τα κεντρικά γραφεία της Tesla από το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια στο Τέξας, αφού προηγουμένως επέκρινε τους κανονισμούς και τη φορολόγηση της Καλιφόρνια. Είχε έρθει επίσης σε σύγκρουση με αξιωματούχους υγείας που δεν του επέτρεπαν να ξανανοίξει ένα εργοστάσιο στο Φερμόντ λόγω των περιορισμών της πανδημίας Covid-19.

Στο Τέξας βρίσκεται ένα από τα πελώρια «gigafactory» της Tesla, για το οποίο σχεδιάζεται επέκταση κόστους 750 εκατ. δολαρίων.

Η εταιρεία ανοίγει επίσης ένα ορυχείο λιθίου στην πολιτεία με στόχο να παραγάγει μπαταρίες για ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα το χρόνο.

Στο Τέξας επιχειρούν επίσης κι άλλες εταιρείες του Μασκ όπως η SpaceX και η Boring Company.

Ο Μασκ δήλωσε πρόσφατα πως θα του ήταν δύσκολο να καταστήσει την Tesla ηγέτιδα της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης χωρίς να ελέγχει τουλάχιστον το 25% των ψήφων για τη διοίκηση της εταιρείας, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το σημερινό.



ΠΗΓΗ