Βλέποντας κάποιος τη φαντασμαγορική είσοδο του Τζο Μπάιντεν κατά την ομιλία του για την 8οη επέτειο της Απόβασης στη Νορμανδία (D-Day), ίσως πίστευε ότι πρόκειται για μία σκηνή από τη «Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» ή κάποιας άλλης επικής ταινίας για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο Τζο Μπάιντεν δεν εμπνεύστηκε μόνος του αυτό το σκηνοθετικό στήσιμο, ούτε κάποιος από την ομάδα του, αλλά αποτέλεσε δημιουργία του μετρ των σκηνών δράσης στις παραλίες της Νορμανδίας, του Στίβεν Σπίλμπεργκ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, σαν Χολιγουντιανός σταρ άφησε τους 150 προσκεκλημένους και βετεράνους να περιμένουν στο ακρωτήριο του Οκ (Pointe du Hoc) στο άκρο της Παραλίας Γιούτα, όπου η ομάδα του είχε στήσει ένα βήμα στην κορυφή του γερμανικού οχυρού, στο οποίο είχαν επιτεθεί οι Αμερικανοί καταδρομείς του 2ου Συντάγματος πριν από 80 χρόνια.

Η επική είσοδος του «Στρατιώτη Τζο»

Καθώς οι συγκεντρωμένοι βετεράνοι και οι ανώτεροι αξιωματούχοι του Πενταγώνου άρχισαν να αναρωτιούνται πού βρίσκεται ο Μπάιντεν, τα ηχεία μπροστά από τη σκηνή άρχισαν να παίζουν επική μουσική, όταν από μακριά ακούστηκε ο ήχος των ελικοπτέρων.

Δευτερόλεπτα αργότερα, πίσω από τους βράχους της Νορμανδίας εμφανίστηκε το Marine One, το προεδρικό ελικόπτερο με τη χαρακτηριστική λευκή και πράσινη βαφή του, στην οποία αναγράφονταν οι λέξεις «Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής».

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ πέταξε πάνω από την τοποθεσία με το Marine One πριν από την άφιξή του, ερχόμενος πάνω από το νερό και κάνοντας κύκλους γύρω από τους βράχους.

Αφού προσγειώθηκε ο Μπάιντεν ανέβηκε στο βήμα όπου έχοντας πίσω του ήταν η Μάγχη και το Μνημείο των Ρέιντζερς, με τρία στεφάνια στη βάση του, απέτισε φόρο τιμής πριν ξεκινήσει την ομιλία του.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επισκέπτεται το Μνημείο των Καταδρομέων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου Pointe du Hoc μετά την 80ή επέτειο της απόβασης της Νορμανδίας (Πηγή: REUTERS/Elizabeth Frantz)

Εκατέρωθεν του Μπάιντεν υπήρχαν οι βραχώδεις παραλίες της Νορμανδίας που προχωρούν στους βράχους ύψους 100 μέτρων που σκαρφάλωσαν οι Αμερικανοί καταδρομείς πριν από 80 χρόνια, ενώ δέχονταν σφοδρά πυρά από τα γερμανικά πυροβόλα.

Ο ρόλος του Σπίλμπεργκ

Για τα επόμενα 12 λεπτά, οι καλεσμένοι άκουσαν την αφηγηματική του εξιστόρηση του ηρωισμού της D-Day και την έκκληση για την υπεράσπιση της δημοκρατίας.

«Εξαιτίας τους ο πόλεμος γύρισε. Στάθηκαν απέναντι στην επιθετικότητα του Χίτλερ. Αμφιβάλλει κανείς ότι θα ήθελαν η Αμερική να σταθεί απέναντι στην επιθετικότητα του Πούτιν εδώ στην Ευρώπη σήμερα;», διερωτήθηκε.

«Η αμερικανική δημοκρατία ζητάει το πιο δύσκολο πράγμα, να πιστέψουμε ότι είμαστε μέρος κάτι μεγαλύτερου από τον εαυτό μας… Αυτό έκαναν οι καταδρομείς στο Pointe du Hoc, αυτό αποφάσισαν, αυτό αποφάσισε κάθε στρατιώτης και κάθε πεζοναύτης που εισέβαλε σε αυτές τις παραλίες», πρόσθεσε.

Όμως όπως αποκαλύπτεται ο Τζο Μπάιντεν δεν εμπνεύστηκε μόνος του αυτό το σκηνοθετικό στήσιμο, ούτε κάποιος από την ομάδα του, αλλά αποτέλεσε δημιουργία του μετρ των σκηνών δράσης στις παραλίες της Νορμανδίας, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος βοήθησε στην προετοιμασία της ομιλίας.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, ο Σπίλμπεργκ βρισκόταν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου Intercontinental στο Παρίσι το πρωί της Παρασκευής, όταν ο Μπάιντεν έκανε τις τελευταίες προετοιμασίες για αυτό που ο Λευκός Οίκος χαρακτήρισε ως μια σημαντική ομιλία για τη δημοκρατία, σύμφωνα με μια πηγή, παρέχοντας του συμβουλές για να δώσει λίγη δραματικότητα.

Ο Αμερικάνος σκηνοθέτης θεωρείται ένας μετρ στην αφήγηση ιστοριών και έχει γυρίσει αρκετά έργα για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τη D-Day, όπως «Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» και «Στην Πρώτη Γραμμή».

Και ο Τομ Χανκς στη Νορμανδία

Ο σκηνοθέτης βρισκόταν στη Γαλλία για την εκδήλωση για την 80ή επέτειο της D-Day στο αμερικανικό νεκροταφείο στη Νορμανδία, στην οποία ήταν επίσης παρών και ο πρωταγωνιστής στη «Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν», ο ηθοποιός Τομ Χανκς.

Οι δύο άνδρες συναντήθηκαν επίσης με αρκετούς βετεράνους της D-Day που ήταν εκεί για τον εορτασμό και στη συνέχεια βγήκαν για δείπνο με τις συζύγους τους στο Παρίσι το βράδυ της Πέμπτης.

Κανένας από τους δύο άνδρες δεν παρακολούθησε την ομιλία του Μπάιντεν για τη δημοκρατία την Παρασκευή, την οποία εκφώνησε από το ίδιο σημείο με την περίφημη ομιλία του Ρόναλντ Ρίγκαν, που έμεινε στην ιστορία ως «Boys of Pointe Du Hoc» στις 6 Ιουνίου 1984.

Όπως αναφέρει η Telegraph, οι σύμβουλοι του Λευκού Οίκου ελπίζουν ότι η μαγεία της μεγάλης οθόνης του Σπίλμπεργκ μπορεί να βοηθήσει τον Μπάιντεν να ανταγωνιστεί το χάρισμα του Ντόναλντ Τραμπ.

Η συνεργασία του Σπίλμπεργκ με τους Δημοκρατικούς

Ο Σπίλμπεργκ, ο οποίος υποστηρίζει εδώ και καιρό τους Δημοκρατικούς, έχει ήδη συμφωνήσει να γυρίσει μια ταινία για τον πρόεδρο των ΗΠΑ που θα προβληθεί στο Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών τον Αύγουστο και θα «αφηγείται την ιστορία του προέδρου».

Συνεργάζεται επίσης με την Εθνική Επιτροπή των Δημοκρατικών για τη στρατηγική του εθνικού συνεδρίου του Αυγούστου, όπου ο Μπάιντεν θα αποδεχθεί επίσημα το προεδρικό χρίσμα του κόμματος.

Έχει ήδη συμμετάσχει σε συναντήσεις με αξιωματούχους του κόμματος, όπου προσέφερε συμβουλές για τον καλύτερο τρόπο να αφηγηθεί την ιστορία του Μπάιντεν και να περιγράψει το όραμά του για τη δεύτερη θητεία του.

Ο Σπίλμπεργκ είναι μακροχρόνιος υποστηρικτής του προέδρου και εμφανίστηκε μαζί του σε φιλανθρωπική εκδήλωση στο Λος Άντζελες τον Δεκέμβριο. Επίσης ο φίλος του Σπίλμπεργκ και πρώην συνεργάτης της DreamWorks, Τζέφρι Κάτζενμπεργκ, είναι μεταξύ των προέδρων της εκστρατείας επανεκλογής του Μπάιντεν.

Ο Σπίλμπεργκ έχει δωρίσει περισσότερα από 800.000 δολάρια στο Δημοκρατικό Κόμμα κατά τη διάρκεια της μακράς καριέρας του και είναι στενός φίλος του πρώην προέδρου Μπιλ Κλίντον.

Την Πέμπτη, καθώς ο Μπάιντεν εκφωνούσε μια άλλη ομιλία στο αμερικανικό νεκροταφείο κοντά στην παραλία της Ομάχα, ο Σπίλμπεργκ καθόταν στην πρώτη σειρά με τον Τομ Χανκς.

Η αναζήτηση για χολιγουντιανό στυλ έρχεται εν μέσω ανησυχίας στην ομάδα του για την εικόνα του προέδρου ενόψει των εκλογών του Νοεμβρίου.

Η δημοσκόπηση για την εικόνα του Μπάιντεν

Σε έρευνα που διεξήχθη τον Δεκέμβριο από την εταιρεία δημοσκοπήσεων JL Partners ζητήθηκε από τους ψηφοφόρους να περιγράψουν με μία λέξη τα σχέδια κάθε υποψηφίου για μια δεύτερη θητεία.

Η λέξη που αναφέρθηκε συχνότερα για να περιγράψει τη στρατηγική του Μπάιντεν ήταν «τίποτα».

Ο Τζέιμς Τζόνσον, ο δημοσκόπος που διεξήγαγε την έρευνα, δήλωσε ότι οι διασημότητες ήταν ένας τρόπος για να επιλυθεί το ζήτημα της εικόνας του Μπάιντεν «που στερείται σπίθας, ή πραγματικά, οποιασδήποτε ενέργειας».

«Ο κόσμος αισθάνεται ότι του λείπει η σωματική και πνευματική ενέργεια για να κάνει τη δουλειά του, οπότε είναι επομένως δύσκολο γι’ αυτόν να επιμεληθεί μεγάλο ενθουσιασμό για την καμπάνια του, αλλά προφανώς πρέπει πραγματικά να το δημιουργήσει αυτό αν θέλει να κάνει τους ανθρώπους να προσέλθουν να τον ψηφίσουν», είπε.

«Οι διασημότητες είναι ένας τρόπος για να το κάνει αυτό», προσέθεσε.

Μπάιντεν και σταρ του Χόλιγουντ

Η αναβάθμιση των ομιλιών του Μπάιντεν και η προσέλκυση διασημοτήτων είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι επιτελείς της καμπάνιας του ελπίζουν να διαλύσουν την εικόνα του γερασμένου προέδρου.

Τον περασμένο μήνα, ο Λευκός Οίκος έφερε τον Μαρκ Χάμιλ, τον Λουκ Σκαϊγουόκερ από τις ταινίες «Star Wars», για μία καθημερινή ενημέρωση Τύπου.

Ο ηθοποιός, επίσης ένας άλλος μακροχρόνιος Δημοκρατικός, «βάφτισε» τον πρόεδρο των ΗΠΑ «Τζόμπι-Ουάν Κενόμπι» και δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ήταν ευτυχής που έλαβε ένα ζευγάρι από τα γυαλιά αεροπόρου, το σήμα κατατεθέν του Μπάιντεν.

Μια πρόσφατη διαφήμιση της εκστρατείας είχε τη φωνή του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο οποίος έδωσε μια ερμηνεία που του χάρισε ένα εισιτήριο για το επίσημο δείπνο που δόθηκε τον Απρίλιο για τον Ιάπωνα πρωθυπουργό Φούμιο Κισίντα.

Μάλιστα ο Ντε Νίρο είχε εμφανιστεί αιφνιδιαστικά μπροστά από τις κάμερες στις ΗΠΑ, στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης, όπου λάμβανε χώρα η δίκη του Ντόναλντ Τραμπ.

Ο δημοφιλής ηθοποιός που έχει στηρίξει τον Τζο Μπάιντεν και έχει καταφερθεί κατά του υποψηφίου των Ρεπουμπλικανών χαρακτήρισε τον Τραμπ έναν «κλόουν» που θα μπορούσε να γίνει ένας «τύραννος».

Από την άλλη οι προσπάθειες να κερδηθεί η υποστήριξη της Τέιλορ Σουίφτ, μακράν το όνομα με τη μεγαλύτερη επιρροή στην Αμερική – ήταν λιγότερο επιτυχείς.



ΠΗΓΗ