Να σταματήσουν το «shrinkflation», τη σμίκρυνση δηλαδή των συσκευασιών με διατήρηση της τιμής των προϊόντων στα ίδια επίπεδα, κάλεσε τις εταιρείες σνακ ο Τζο Μπάιντεν. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ χαρακτήρισε μάλιστα την πράκτική αυτή ως «αρπαγή».

«Κάποιες εταιρείες προσπαθούν να αντλήσουν γρήγορο [κέρδος], συρρικνώνοντας τα προϊόντα σιγά-σιγά και ελπίζοντας ότι δεν θα το προσέξετε», δήλωσε ο Μπάιντεν σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο X, πρώην Twitter, πριν από το Super Bowl LVIII.

«Το αμερικανικό κοινό έχει κουραστεί να το κοροϊδεύουν. Καλώ τις εταιρείες να βάλουν ένα τέλος σε αυτό. Ας βεβαιωθούμε ότι οι επιχειρήσεις κάνουν το σωστό τώρα», πρόσθεσε.

Ο Μπάιντεν, ο οποίος δεν πρότεινε λύσεις ή πολιτικές για την αντιμετώπιση της πρακτικής αυτής, δεν κατονόμασε συγκεκριμένες εταιρείες, αλλά στο βίντεο εμφανίζονται αρκετές μάρκες, μεταξύ των οποίων οι Gatorade, Doritos, Breyers και Tostitos.

Η έκθεση

Ο γερουσιαστής Μπομπ Κέισι, ο οποίος προεδρεύει της υποεπιτροπής Υγείας, Παιδείας, Εργασίας και Συντάξεων (HELP) της Γερουσίας για τα Παιδιά και τις Οικογένειες, δημοσίευσε τον Δεκέμβριο μια έκθεση που αποτύπωνε τη σμίκρυνση συσκευασιών προϊόντων που αφορούσαν από το χαρτί τουαλέτας μέχρι τα μπισκότα Oreo.

Στην έκθεση τονιζόταν ότι τα οικιακά προϊόντα χαρτιού ήταν κατά 34,9% ακριβότερα ανά μονάδα από ό,τι ήταν τον Ιανουάριο του 2019, με περίπου 10,3% της αύξησης να οφείλεται στους παραγωγούς που συρρίκνωσαν τα μεγέθη των ρολών χαρτιού και των συσκευασιών.

Σημειωνόταν ακόμα ότι η τιμή σνακ όπως τα Oreos και τα Doritos, είχε αυξηθεί κατά 26,4% την ίδια περίοδο, με τη συρρίκνωση των μερίδων να αντιπροσωπεύει το 9,8% της αύξησης.

Ανησυχία για την οικονομία

Παρόλο που ο πληθωρισμός φαίνεται να επιβραδύνεται, η οικονομία παραμένει συνολικά η κύρια ανησυχία των Αμερικανών. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από δημοσκόπηση, στην οποίαν το 22% των ερωτηθέντων ανέδειξε την ακρίβεια ως βασικό πρόβλημα.

Όπως σημειώνει το Reuters, από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο Μπάιντεν έχει προσπαθήσει να μειώσει τις τιμές στα σούπερ μάρκετ, πίεσε τους κατασκευαστές φαρμάκων να μειώσουν το κόστος της ινσουλίνης, τις ξενοδοχειακές αλυσίδες να μειώσουν τις χρεώσεις και προσπάθησε να διαφοροποιήσει τη βιομηχανία συσκευασίας κρέατος αφού οι τιμές του βοδινού εκτινάχθηκαν στα ύψη μετά την πανδημία.

Πηγή ΟΤ



ΠΗΓΗ