«Λαβράκια» έβγαλε η έρευνα του ΕΜΠ για τις «πειραγμένες» αντλίες και την παραβατικότητα στην αγορά που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Συνδέσμου των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ). Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές παραλαμβάνουν έως και 21% μικρότερη ποσότητα καυσίμων από αυτή που πληρώνουν.

Από τα δεδομένα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε κατά το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου 2023 στην Αττική δεν έγινε γνωστό το ποσοστό παραβατικών πρατηρίων και μεταβολή του.

Στο μεταξύ, ο ΣΕΕΠΕ παρουσίασε την πρόταση του για εγκατάσταση ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης της διακίνησης καυσίμων σε πραγματικό χρόνο, που θα εντοπίζει αυτόματα διαφορές στο ισοζύγιο οι οποίες παραπέμπουν σε νοθεία, λαθρεμπόριο και ελλειμματικές παραδόσεις και θα οδηγεί σε στοχευμένους ελέγχους. Επικαλέστηκε δε το παράδειγμα της Βουλγαρίας όπου το σύστημα εφαρμόστηκε επιτυχώς. «Η Βουλγαρία ήταν άκρως παραβατική χώρα. Υπήρχαν δολοφονίες στους δρόμους. Το σύστημα εφαρμόστηκε σε προθεσμία 3 μηνών και τον πρώτο μήνα έκλεισαν 300 πρατήρια», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου, Χρήστος Τζιόλας.

Δεν υπάρχει η αναγκαία διαλειτουργικότητα

Το νέο σύστημα όπως επισημάνθηκε βασίζεται στην πλήρη εφαρμογή του συστήματος ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων το οποίο έχει εγκατασταθεί μεν αλλά όχι σε όλο το εύρος της αγοράς, χωρίς την αναγκαία διαλειτουργικότητα και χωρίς επίσης το κεντρικό σύστημα στο οποίο θα συγκεντρώνονται και θα διασταυρώνονται τα δεδομένα από τα εκατομμύρια κινήσεις διακίνησης καυσίμων που γίνονται καθημερινά.

Αίτημα του ΣΕΕΠΕ για άρση του πλαφόν στα περιθώρια κέρδους της εμπορίας καυσίμων

Ανάγκη για ένα νέο μοντέλο ελέγχων

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ το σύστημα ελέγχου εισροών – εκροών έχει εγκατασταθεί από το 2013 στα πρατήρια, όπου επενδύθηκαν 200 εκατ. ευρώ και από το 2019 στις εγκαταστάσεις των εταιρειών αλλά χωρίς δυνατότητα διασταύρωσης και ελέγχου.

«Πρέπει να περάσουμε σε νέο μοντέλο ελέγχων», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιαννης Αληγιζάκης ο οποίος εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίηση του κλάδου για τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για αυστηροποίηση των ποινών και έλεγχο του λαθρεμπορίου.

Αίτημα του Συνδέσμου εκτός από την πάταξη της παραβατικότητας είναι και η άρση του πλαφόν στα περιθώρια κέρδους της εμπορίας καυσίμων, το οποίο όπως υποστήριξαν σε συνδυασμό με τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τη λαθραία διακίνηση οδηγεί τον κλάδο σε ζημιές οι οποίες από το 2010 σωρευτικά φθάνουν στα 450 εκατ. ευρώ.

Περισσότερα Εδω



ΠΗΓΗ