Από την τριανδρία των Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Απόστολου Ταμβακάκη και Νίκου Καραμούζη, που, όπως πρώτος αποκάλυψε ο ΟΤ, εξαγοράζουν την εταιρεία Σ. Μεντεκίδης, μέχρι τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο και την ΕΥΔΑΠ, το νερό αποτελεί το next big thing στο ελληνικό επενδυτικό στερέωμα.

Φιλοδοξώντας να καβαλήσουν το μεγάλο «κύμα» της ανόδου στη ζήτηση, αλλά και να επωφεληθούν από τα υψηλά περιθώρια κέρδους που έχει το εμφιαλωμένο νερό στο κανάλι του Ho.Re.Ca. και στη μικρή λιανική, τα οποία εν μέρει «απαλύνουν» το αυξημένο λειτουργικό κόστος, στον κλάδο εισέρχονται συνεχώς νέοι παίκτες, είτε από εδραιωμένες επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου τροφίμων και ποτών είτε επιχειρηματίες που δοκιμάζουν πρώτη φορά την τύχη τους στον χώρο.

Νέα δεδομένα φέρνει η απόφαση να προχωρήσουν σε συγχώνευση η Ζαγόρι – Χήτος (Χήτος ΑΒΕΕ) και η Green Cola

Αν και πρόκειται για αγορά πολύ «σφικτή», καθώς το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής εμφιαλωμένων νερών είναι συγκεντρωμένο σε μικρό αριθμό επιχειρήσεων (σ.σ. 7-8 εταιρείες, με κυρίαρχες τις ηπειρώτικες Χήτος με τη μπράντα Ζαγόρι και Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων με τον Βίκο,), η «δίψα» για νέες επενδύσεις είναι μεγάλη.

Δροσιστικές… επενδύσεις

Η κίνηση των Θεοδωρόπουλου, Ταμβακάκη και Καραμούζη να εξαγοράσουν το πλειοψηφικό πακέτο της Σ. Μεντεκίδης Α.Ε. (νερά Διός και Σέλι) αποτυπώνει το θετικό momentum σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 1,32 δισ. ευρώ (στοιχεία ΙΟΒΕ).

Σημειώνεται ότι η Μεντεκίδης το 2022 είχε κύκλο εργασιών 16,72 εκατομμύρια ευρώ και EBITDA 2,1 εκατομμύρια ευρώ.

Η επενδυτική αυτή απόφαση, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά με τις άλλες εταιρείες της τριανδρίας (οι Σπύρος Θεοδωρόπουλος και Απόστολος Ταμβακάκης έχουν επενδύσει από κοινού στην εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί, ενώ ο Νίκος Καραμούζης απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας στην ΕΨΑ, τη γνωστή εταιρεία αναψυκτικών με έδρα την Αγριά Βόλου), έρχεται την ώρα που η εταιρεία Νερά Πηγών Γράμμου του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και του γιού του Νίκου ετοιμάζεται να κάνει ντεμπούτο σε σούπερ μάρκετ και Ho.Re.Ca. με το φυσικό μεταλλικό νερό Arrena.

Πριν λίγες μέρες μετά από απόφαση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, η Νερά Πηγών Γράμμου προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 3.426.000 ευρώ, η οποία ακολούθησε την προηγούμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 1.305.000 ευρώ πέρσι τον Ιούλιο.

Παράλληλα, η AHB Group, εταιρεία γνωστή με το brand Θεόνη, που πλέον συγκαταλέγεται στο top5 από άποψη μεριδίου, συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, το οποίο πήγε λίγο πίσω λόγω των καταστροφικών πλημμυρών στη Θεσσαλία.

Μετά την πρόσφατη κεφαλαιακή ενίσχυση που φέρνει η υπερκάλυψη της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 6.750.500 ευρώ, στο επίκεντρο των επενδύσεων της Θεόνη βρίσκονται το νέο κέντρο διανομής (Logistic Center) στον Ελληνόπυργο Μουζακίου, που θα αναπτυχθεί σε στεγασμένη εγκατάσταση 7.618 τ.μ., η νέα γραμμή παραγωγής για PET και βιοδιασπώμενα μπουκάλια – η οποία έχει ήδη παραδοθεί και η δεύτερη γραμμή χάρτινης συσκευασίας.

Εν τω μεταξύ η εταιρεία Ιόλη Πηγή, θυγατρική της Sterner Stenhus Greece, βασικού μετόχου της Premia Properties, η οποία εξαγόρασε από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία τις εγκαταστάσεις, την επιχείρηση και το brand του φυσικού μεταλλικού νερού Ιόλη, πρόκειται να ενισχύσει τη δυναμική του σήματος με νέες επενδύσεις.

Προτεραιότητα στην υλοποίηση επενδύσεων για την περαιτέρω επέκταση της παραγωγικής της δυναμικότητας δίνει και η Δίρφυς το 42,34% της οποίας κατέχει η αχαϊκή βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ. Το 2022 η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδύσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των μηχανολογικών εγκαταστάσεών της.

Από τους leaders του κλάδου η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Bίκος, της οικογένειας Σεπετά, στο πλαίσιο του επενδυτικού της πλάνου 28 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2021-2023, έχει ήδη ολοκληρώσει ένα project 22 εκατ. για την δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Kαλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Iωαννίνων, ώστε να ενισχύσει την παραγωγική της ικανότητα. Επίσης, ανακοίνωσε και μια ακόμη επένδυση 6 εκατ., σε μη αποσπώμενα καπάκια για τα πλαστικά μπουκάλια, τα οποία διαθέτουν πλέον όλα τα αναψυκτικά της εταιρείας, ενώ από του χρόνου θα προστεθούν και στο εμφιαλωμένο νερό.

Την ίδια στιγμή, νέα δεδομένα φέρνει η απόφαση να προχωρήσουν σε συγχώνευση η Ζαγόρι – Χήτος (Χήτος ΑΒΕΕ) και η Green Cola, τον περασμένο Απρίλιο δημιουργώντας έναν δυναμικό όμιλο στην αγορά εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών. Η εταιρεία συνεχίζει τη στρατηγική υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού της πλάνου ύψους 25 εκατ. ευρώ.

Κλιματικά ουδέτερο έως το 2025 στοχεύει να κάνει το εργοστάσιο εμφιάλωσης του φυσικού μεταλλικού νερού Αύρα η Coca Cola Τρία Έψιλον, ενώ επενδύσεις στο εργοστάσιο της Βόνιτσας σχεδιάζει και η Nestle για το νερό Κορπή.

Τέλος οι αδελφοί Μιχάλης και Δημήτρης Σαράντης, επικεφαλής του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Τυράς, αναψυκτικά Κλιάφας, Αγνό) που έχουν εξαγοράσει το νερό Δουμπιά, αναζητούν πηγή η οποία θα είναι κατάλληλη για την δημιουργία μίας νέας μάρκας φυσικού μεταλλικού νερού.

Πηγή ΟΤ



ΠΗΓΗ