Αίσθηση έχει προκαλέσει η κριτική της πρωθυπουργού της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι κατά της οικογένειας Ανιέλι και ειδικά κατά του γόνου της, Τζον Ελκαν, ο οποίος έχει μεταξύ άλλων τα ηνία της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis η οποία ελέγχει και τη Fiat.

Η Μελόνι αντέδρασε για πρωτοσέλιδο δημοσίευμα στην αριστερή ημερήσια εφημερίδα «La Repubblica», η οποία επίσης ελέγχεται από την οικογένεια, το οποίο ανέφερε πως «Η Ιταλία είναι προς πώληση».

Ο Τζον Ελκαν είναι πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Vauxhall) και διευθύνων σύμβουλος της Exor.

Αφορμή για το δημοσίευμα αυτό ήταν οι ιδιωτικοποιήσεις της δεξιάς κυβέρνησης της πρωθυπουργού, με στόχο να συγκεντρωθούν κεφάλαια περίπου 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.

Στις ιδιωτικοποιήσεις περιλαμβάνονται τα ταχυδρομεία, Poste Italiane, οι σιδηρόδρομοι, Ferrovie dello Stato και η ενεργειακή εταιρεία Eni.

Με τις ευρωεκλογές να πλησιάζουν, η Μελόνι πέρασε στην αντεπίθεση κατηγορώντας την οικογένεια για υποκρισία, αφού ήταν εκείνοι οι οποίοι, όπως είπε, «πώλησαν τη Fiat στους Γάλλους».

Με τις ευρωεκλογές να πλησιάζουν, η Μελόνι πέρασε στην αντεπίθεση κατηγορώντας την οικογένεια Ανιέλι για υποκρισία

Αντεπίθεση

«Το πρωτοσέλιδο της «Repubblica» με έκανε να χαμογελάσω: Η Ιταλία είναι προς πώληση», ανέφερε η πρωθυπουργός.

«Ολα αυτά είναι καλά, αλλά αυτή η κατηγορία προέρχεται από την εφημερίδα που ανήκει σε εκείνους που πήραν τη Fiat και την πούλησαν στους Γάλλους, οι οποίοι μετέφεραν τη φορολογική και νομική τους έδρα στο εξωτερικό και έθεσαν προς πώληση τις τοποθεσίες των ιστορικών ιταλικών εταιρειών μας σε ιστοσελίδες ακινήτων», είπε.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στην εκπομπή Quarta Repubblica η Μελόνι δεν ανέφερε καθόλου το όνομα των Ανιέλι.

Εκτός από πολιτικούς λόγους, η ίδια φαίνεται να είναι ενοχλημένη από το γεγονός ότι η Ρώμη δεν μπορεί να ασκήσει επιρροή στην αυτοκινητοβιομηχανία επειδή δεν έχει εκεί μερίδιο ούτε θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο, σε αντίθεση με την κυβέρνηση της Γαλλίας.

Για πολιτικούς και οικονομικούς λόγους, η Ρώμη επίσης θα ήθελε να αυξηθεί η παραγωγή της Stellantis στην Ιταλία.

Την αυτοκινητοβιομηχανία έσπευσαν να υπερασπιστούν πολλοί παράγοντες του κλάδου, αναφέροντας σε μέσα ενημέρωσης όπως οι «Financial Times» ότι μεγάλες προκλήσεις όπως η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τεχνολογίες πιο αυτόνομης οδήγησης μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με τη δημιουργία μεγάλων ευρωπαϊκών ομίλων.

Η αυτοκρατορία Ανιέλι

Οι Ανιέλι έχουν ισχύ στη γειτονική χώρα που έχει συγκριθεί με αυτή των Κένεντι στις ΗΠΑ.

Ο πατριάρχης της οικογένειας, Τζιάνι Ανιέλι, ήταν αυτός που επέλεξε τον Ελκαν ως διάδοχο της αυτοκρατορίας και σήμερα είναι πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall) και διευθύνων σύμβουλος της Exor, της εταιρείας συμμετοχών που ελέγχει τις δραστηριότητες της οικογενείας.

Η Stellantis προέκυψε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και του γαλλικού ομίλου PSA Group.

Οι επενδύσεις της Exor στην Ιταλία περιλαμβάνουν αυτές στις Ferrari και Maserati, στην εταιρεία κατασκευής γεωργικού εξοπλισμού CNH Industrial, την εταιρεία επαγγελματικών οχημάτων Iveco, την ποδοσφαιρική ομάδα Juventus και τον όμιλο μέσων ενημέρωσης GEDI.

Ο όμιλος GEDI περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους εκδότες των ιταλικών εφημερίδων «La Repubblica» και «La Stampa».

Η Exor είναι επίσης ο μεγαλύτερος μέτοχος του περιοδικού «The Economist» και πέρυσι εξαγόρασε μερίδιο 15% στον ολλανδικό όμιλο Philips.

Η Exor έχει στοιχεία ενεργητικού που υπολογίζονταν το 2023 σε 33 δισ. ευρώ.

Ελέγχει το 14,2% της Stellantis, η οποία είναι εισηγμένη στο Παρίσι, όντας ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας.

Τα δικαιώματα ψήφου της Exor αναμένεται ότι θα αυξηθούν στο 25%.

Η Fiat συγχωνεύτηκε με την αμερικανική Chrysler το 2014.

Η συγχώνευση με το γαλλικό γκρουπ PSA Peugeot Citroën ολοκληρώθηκε το 2021.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»



ΠΗΓΗ