«Τα πολύ μεγάλα ξένα πανεπιστήμια θέλουμε να έρθουν μέσα από τα δημόσια που είναι ναυαρχίδα της πολιτικής της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άρα θέλουμε να χρηματοδοτήσουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια να συμπράξουν ώστε να γίνουν εδώ προγράμματα». Αυτό είπε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο OT FORUM και στους δημοσιογράφους του ot Νίκο Φιλιππίδη και Μάρνυ Παπαματθαίου.

Μη κρατικά πανεπιστήμια

Σε ό, τι αφορά τη συζήτηση για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και από ποιους φορείς, ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι «όταν λέμε παραρτήματα μιλάμε για εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών». Πρόσθεσε ότι «αυτήν τη στιγμή έχουμε 33 κολέγια που παράγουν επαγγελματικά δικαιώματα, αναγνωρίζονται διεθνώς και, λόγω του ότι κάνουμε πως δεν το βλέπουμε, έχουμε απεμπολήσει το δικαίωμα να πούμε τι είναι ποιοτικό. Η συζήτηση πρέπει να γίνει σε επίπεδο ποιότητας και αυτό θα κάνουμε».

Επικαλέστηκε, ακόμη, το ενωσιακό δίκαιο το οποίο όπως σημείωσε έχει καταλήξει σε συγκεκριμένα συμπεράσματα. Αυτό το δίκαιο έχει να κάνει με παραρτήματα και όχι με αυτοτελείς επιχειρήσεις, τόνισε ο ίδιος. «Αλλά», συμπλήρωσε με έμφαση,  «οφείλουμε να βάλουμε τον πήχη και να είναι υψηλός. Έχουμε μελετήσει όλα τα αντίστοιχα πλαίσια κάθε χώρας και το ελληνικό θα είναι το αυστηρότερο». Στόχος της κυβέρνησης, όπως είπε, χαρακτηριστικά, είναι να «λυθεί αυτή η εκπαιδευτική ανορθογραφία».

Ακόμη, ο κ. Πιερρακάκης γνωστοποίησε από το OT FORUM ότι  σύμφωνα με σχετική μελέτη μόνο η ίδρυση μικρού αριθμού μη ιδιωτικών πανεπιστημίων μπορεί να δώσει αύξηση στο ΑΕΠ κατά τουλάχιστον 1%.

Στόχος της κυβέρνησης, είπε ο υπουργός Παιδείας, είναι οι 26.000 έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό να μπορέσουν να σπουδάσουν στη χώρα μας με ναυαρχίδα το ελληνικό πανεπιστήμιο, με διεθνοποίησή του και με το τέλος του κρατικού μονοπωλίου.

Αυστηρά κριτήρια

Στην ερώτηση εάν θα μπορεί να ιδρυθούν κολέγια ως μια επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπική, ο υπουργός Παιδείας περιορίστηκε στο να παραπέμψει για απαντήσεις στο σχετικό νομοσχέδιο, προσθέτοντας: «Μας ενδιαφέρει η ουσία: το παρεχόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι δικλείδες ποιότητας που θα είναι αυστηρότατες. Στην πραγματικότητα ως παραρτήματα δρουν. Αυτό που σήμερα είναι αρρύθμιστο θα πάμε να το ρυθμίσουμε. Θα πρέπει αναγκαστικά να υπάρχει συνεργασία σε συνάρτηση με ξένα πανεπιστήμια».

Δίνοντας το στίγμα, ξεκαθάρισε, επίσης, ότι «δεν θα έχουμε πανεπιστήμιο του ενός ορόφου».

«Ανοιχτό σχολείο»

Μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Πιερρακάκης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας PISA για τους έλληνες μαθητές, δήλωσε προβληματισμένος και σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες που παίρνει το υπουργείο με σκοπό να αντιστρέψει την εικόνα.

«Η πολιτική μας λέγεται ανοιχτό σχολείο: από το πώς διδάσκουμε μέχρι οργανωτικά προβλήματα και κενά, πώς χειριζόμαστε τις 14.000 σχολικές δομές», σημείωσε.

«Αν δει κανείς αποφοίτους ελληνικών σχολείων σε μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, θα διαπιστώσει ότι έχουμε πολύ καλή θεωρητική κατάρτιση, αλλά μας λείπει περισσότερο το πείραμα, παρά η εξίσωση, όπως λένε στη χημεία», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, εξηγώντας την ανάγκη του να γίνεται η διδασκαλία των μαθημάτων πιο ενδιαφέρουσα και αναγνωρίζοντας τις αδυναμίες της τεχνολογίας σε μια εποχή που αυτή έχει προσφέρει πολλά θετικά.

Επαγγελματική κατάρτιση

Για την επαγγελματική κατάρτιση ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανήγγειλε ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης προβλέπει να «χτίσει» επάνω στο πλαίσιο της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με δεδομένο ότι «χρειαζόμαστε περισσότερους ειδικούς σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, με βάση τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας». Θα τεθεί, σύμφωνα με τον ίδιο, σε δημόσια διαβούλευση και θα περιλαμβάνει τη δημιουργία 60 στοχευμένων δομών, τα ΕΠΑΛ, τα σημερινά ΙΕΚ που θα μετονομαστούν σε σχολές ανώτερης επαγγτελματικής κατάρτισης και θα συνυπάρχουν με τα επαγγελματικά εργαστήρια, όχι σαν χωριστές οντότητες, αλλά κάτω από την ομπρέλα ενός γραφείου διασύνδεσης με την αγορά. Ο στόχος, είπε, είναι σε αυτές τις δομές να ενταχθούν 130 νέα επαγγέλματα, με χρηματοδότηση 114 εκατ. ευρώ το ταμείο ανάπτυξης. ε,. Θα γίνει ένας ακόμα πυλώνας ανάπτυξης της χώρας και της εθνικής οικονομίας.



ΠΗΓΗ