«Με ελάχιστες φρέσκες λεπτομέρειες, αυτή η βιογραφία προσφέρει ένα αριστούργημα υπονοούμενων και ταξικά κωδικοποιημένες περιέργειες» γράφει η Ζόε Γουίλιαμς στην Guardian και συνεχίζει:

«Από τις πρώτες λέξεις του House of Beckham, μιας επικής σνομπ συμφωνίας, ξέρετε ακριβώς πού πηγαίνετε. Βρισκόμαστε λοιπόν στο Γκλάστονμπερι του 2017 και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ «συζητάει σε βάθος με τη Μέρι Καρτέρις, μια 30χρονη παντρεμένη party girl». Είναι, μαθαίνουμε, διάσημη για το ότι «ήταν παρούσα σε πάρτι όπου άλλοι απολάμβαναν κοκαΐνη». Μήπως εννοείται ότι είναι κοκαϊνομανής λόγω συνειρμού; Μπορεί κανείς να κολλήσει… κοκαΐνη; Πώς γίνεται κανείς διάσημος γι’ αυτό;».

Το The House of Beckham του Tom Bower κυκλοφορεί από την Harper Collins

Στην ίδια γραμμή μεταξύ υπαινιγμού και συκοφαντίας

Μετά τον γάμο της Καρτέρις το 2012, «όλοι προσκολλήθηκαν στην ενθουσιασμένη αντίδραση του πατέρα της στο ασυνήθιστα αποκαλυπτικό φόρεμα που φορούσε και στη μητριά της, γνωστή ως «Lady Mindbender»».

Τι σημαίνει αυτό; Πώς ενθουσιάστηκε; Ποιοι είναι όλοι; Με ποιο τρόπο προσκολλήθηκε στη μητριά; Τελικά, το να προσπαθείς να διηγηθείς μια ιστορία χωρίς καλύτερες πηγές από τις ταυτόχρονες περιγραφές των σκανδαλοθηρικών εφημερίδων, να ακροβατείς στην ίδια γραμμή μεταξύ υπαινιγμού και συκοφαντίας, ενώ προσπαθείς να εισάγεις νότες τόσο ηθικής όσο και πραγματικής αυθεντίας, λοιπόν, μπορεί να γίνει, αλλά μόνο αν είσαι ευχαριστημένος που μερικές φορές δεν βγάζεις νόημα.

Πίσω στο Γκλάστονμπερι, ο Μπέκαμ και ο Μπρούκλιν, ο μεγαλύτερος γιος του, εμφανίζονται αργότερα στο ίδιο μαγαζί ως άτομα που «εθεάθησαν να παίρνουν έκσταση»- κανένας από τους δύο Μπέκαμ δεν πήρε, δηλώνει ξεκάθαρα ο Τομ Μπάουερ, αν και πώς μπορεί να το ξέρει αυτό, και μιας και είμαστε εδώ, πώς μπορείς να δεις ένα άτομο να παίρνει έκσταση;

Ο Τομ Μπάουερ υποστηρίζει ότι πρέπει για να δούμε τον Ντέιβιντ ως έναν κατά συρροήν φοροφυγά που δεν ήταν ποτέ τόσο καλός στο ποδόσφαιρο

Δείτε το σχετικό βίντεο

Δεν ήταν ποτέ καλός στο ποδόσφαιρο

Κανείς δεν φανταζόταν ότι η σειρά του Netflix, Beckham ,του περασμένου φθινοπώρου θα ήταν μια εξομολόγηση με όλες τις ατέλειες. «Υπήρχαν κάποιες φρικτές ιστορίες που ήταν δύσκολο να διαχειριστείς», δήλωσε ο Ντέιβιντ, υπονοώντας ντροπαλά τις αναφορές του 2004 ότι είχε κάνει τα βρώμικα με τη Ρεμπέκα Λος, η οποία δεν κατονομάζεται στην ταινία. «Ήταν η πρώτη φορά που εγώ και η Βικτόρια δεχτήκαμε τέτοιου είδους πίεση στο γάμο μας. Τελικά, πρόκειται για την προσωπική μας ζωή».

Αυτό το νέο βιβλίο του διάσημου ερευνητή δημοσιογράφου Τομ Μπάουερ υπάρχει απλά για να πει: «Όχι, δεν είναι».

«Ξεχάστε τις καλοκαιρινές σκηνές με την ερασιτεχνική μελισσοκομία και το άνοιγμα για την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή: Η κορυφαία γραμμή του Τομ Μπάουερ υποστηρίζει ότι πρέπει για να δούμε τον Ντέιβιντ ως έναν κατά συρροήν φοροφυγά που δεν ήταν ποτέ τόσο καλός στο ποδόσφαιρο – και όσον αφορά τη Βικτόρια, είναι μια ατάλαντη ανύπαρκτη προσωπικότητα που πιθανώς θα είχε χωρίσει αν δεν είχε ανάγκη να εκμεταλλευτεί το γάμο τους και να θρέψει τον εθισμό της στα φώτα της δημοσιότητας» γράφει ο Άντονι Κάμινς σε άλλο άρθρο της Guardian.

Το σεξ είναι, ούτως ή άλλως, δευτερεύον θέμα για την κύρια θέση του βιβλίου, η οποία είναι ότι ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια Μπέκαμ έχουν εμμονή με το χρήμα

Ντέιβιντ Μπέκαμ – στύση – ξαπλώστρα

Υπάρχουν πολύ πιο καυτές λεπτομέρειες στο βιβλίο, όσον αφορά τις απιστίες του Ντέιβιντ Μπέκαμ, λεπτομερείς περιγραφές των γραπτών μηνυμάτων του με τη Σάρα Μάρμπεκ, τη Σελίνα Λόρι, τη Ρεμπέκα Λος, την Ντανιέλ Χιθ. Όλα αυτά είναι αρκετά παλιά και γνωστά -το annus horribilis από τη σκοπιά του θεσμού του γάμου θα ήταν το 2004 ή, για να το πούμε αλλιώς, πριν από 20 χρόνια.

Το πιο προβληματικό για τον βιογράφο είναι ότι όλα αυτά ήταν ήδη στη δημοσιότητα, χάρη σε πολλά επικαλυπτόμενα δημοσιεύματα εφημερίδων και με αρκετά λεπτομερή στοιχεία. Έτσι, χωρίς τίποτα από το εσωτερικό του σπιτιού της Μπέκαμ και σχεδόν τίποτα καινούργιο από τις πολλές γυναίκες που εμπλέκονται, ο ρόλος του Τομ Μπάουερ είναι περισσότερο ένας ρόλος αθροιστή. Η Chat GPT θα μπορούσε να έχει κάνει το όλο θέμα πιο γρήγορα, με τις προτροπές: Ντέιβιντ Μπέκαμ – στύση – ξαπλώστρα.

«Παγκόσμιο εμπορικό σήμα που απαιτεί συνεχές δημόσιο ενδιαφέρον»

Το σεξ είναι, ούτως ή άλλως, δευτερεύον θέμα για την κύρια θέση του βιβλίου, η οποία είναι ότι ο Ντέιβιντ και η Βικτόρια Μπέκαμ έχουν εμμονή με το χρήμα, οπότε έπρεπε να παραμείνουν ένα «παγκόσμιο εμπορικό σήμα που απαιτεί συνεχές δημόσιο ενδιαφέρον».

Υπάρχει μια σειρά από ισχυρισμούς σχετικά με τη φοροδιαφυγή, αποφάσεις που λαμβάνονται είτε με μοναδικό γνώμονα τα χρήματα: Στη συνέχεια, η αναχώρησή του για την Αμερική, η οποία ήταν αινιγματική από την άποψη της καριέρας, αλλά συμφωνήθηκε ευρέως εκείνη την εποχή ότι ήταν μια μισθοφορική απόφαση.

Μεταξύ των σχέσεων, των ολονύχτιων καυγάδων, της σύγκρουσης γύρω από τα παιδιά τους και του πόσο προφίλ στα μέσα ενημέρωσης θα έπρεπε να έχουν (κυρίως όταν ήταν νέοι), υπάρχει μια καταπληκτική ιστορία: ότι οι Μπέκαμ είναι ακόμα παντρεμένοι. Πρέπει, σε κάποιο επίπεδο, να συμπαθούν πραγματικά ο ένας τον άλλον- αλλά το The House of Beckham είναι περιέργως, σίγουρα εσκεμμένα σκοτεινό σχετικά με το ποια προσωπικά χαρακτηριστικά έχει ο ένας από τους δύο για να συμπαθήσει ή να αντιπαθήσει κάποιος.

*Το The House of Beckham του Tom Bower κυκλοφορεί από την Harper Collins.

*Με στοιχεία από theguardian.com



ΠΗΓΗ