Το ηλεκτρικό πατίνι αποτελεί σημείο διαμάχης για πολλά άτομα. Στην Ισπανία η Renfe (η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων) το αποφάσισε: Κανένα δεν θα μπαίνει στα τρένα της. Μέτρο με άμεση ισχύ που εφαρμόζεται λόγω του κινδύνου πυρκαγιάς μπαταριών που καταγράφεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η απαγόρευση επηρεάζει επίσης τα μονόκυκλα και τις συσκευές κίνησης που είναι εξοπλισμένες με μπαταρίες.

Την ερχόμενη Τρίτη 12 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση πρόσβασης ηλεκτρικών πατινιών σε όλους τους συρμούς Renfe, όπως εγκρίθηκε στις 27 Νοεμβρίου από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Η Καταλονία απαγόρευσε τόσο την πρόσβαση σε όλες τις υποδομές των δημόσιων μεταφορών

Αυτή η απαγόρευση βασίζεται στην επικίνδυνη κατάσταση που δημιουργείται από ανάφλεξη μπαταριών που έχουν καταγραφεί σε ορισμένα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω χειρισμού, ζημιών λόγω κρούσεων, του χρόνου ή της χρήσης διαφορετικών φορτιστών.

Η απαγόρευση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά σκούτερ, αλλά και τα μονόκυκλα ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρική ή με μπαταρία συσκευή προσωπικής κίνησης, με εξαίρεση τα οχήματα για άτομα με μειωμένη κινητικότητα και τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Το μέτρο, το οποίο εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Renfe Viajeros, έχει αποφασισθεί με βάση κριτήρια δημόσιας υγείας και ασφάλειας των επιβατών και είναι παρόμοιο με άλλα σε διαφορετικές πόλεις της Ισπανίας και της Ευρώπης.

Η πρωτιά της Σεβίλλης και οι πόλεις που ακολούθησαν

Η Σεβίλλη ήταν η πρώτη πόλη, το 2021, που εμπόδισε τους ταξιδιώτες να εισέλθουν στο μετρό με τα ηλεκτρικά πατίνια τους κατά τις ώρες αιχμής τις καθημερινές. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Καταλονία απαγόρευσε τόσο την πρόσβαση σε όλες τις υποδομές των δημόσιων μεταφορών (σταθμούς, πλατφόρμες…) μετά την έκρηξη ενός ηλεκτρικού σκούτερ στη σιδηροδρομική υπηρεσία της Generalitat της Καταλονίας (FGC) τον Νοέμβριο του 2022.

Ομοίως, από τον περασμένο Νοέμβριο, έχει απαγορευτεί η πρόσβαση με ηλεκτρικά πατίνια σε εγκαταστάσεις και οχήματα δημόσιων μεταφορών στην Κοινότητα της Μαδρίτης, η διαχείριση της οποίας είναι ευθύνη της περιφερειακής κοινοπραξίας μεταφορών.

Σε άλλες χώρες , ορισμένες σιδηροδρομικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, καθώς και το μετρό του Λονδίνου ή του Αμβούργου, έχουν επίσης απαγορεύσει την πρόσβαση ηλεκτρικών πατινιών στα τρένα τους.

Μόλις τεθεί σε ισχύ το μέτρο, η Renfe μπορεί να αναγκάσει έναν ταξιδιώτη να εγκαταλείψει το τρένο εάν μεταφέρει ένα αντικείμενο, αποσκευή ή όχημα που αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια και την καλή λειτουργία της μεταφοράς ή για την ασφάλεια των επιβατών.

Στους σταθμούς που διαχειρίζεται η Renfe, η απαγόρευση θα αναφέρεται εάν εντοπιστεί ταξιδιώτης με ηλεκτρικό πατίνι και ενδέχεται να πραγματοποιηθούν τυχαίες επιθεωρήσεις με επιθεωρητές και πράκτορες ασφαλείας.



ΠΗΓΗ