Μικρή πτώση καταγράφουν και πάλι φέτος οι εισαγωγές φρούτων και λαχανικών στη Γερμανία, μετά την απότομη μείωση το 2022. Την ίδια στιγμή, αν και οι ποσότητες έχουν περιοριστεί, η αξία συνεχίζει την ανοδική της πορεία.

Έτσι, και η αξία των ελληνικών φρούτων και λαχανικών που εξήχθησαν στη γερμανική αγορά το 2023 είναι αυξημένη κατά 8%.

Ειδικότερα, οι εισαγωγές φρούτων και λαχανικών από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2023 ανέρχονται σε περίπου 8,38 εκατ. τόνους, ενώ οι αντίστοιχες ποσότητες πέρσι έφτασαν στους 8,54 εκατ. τόνους και 9,2 εκατ. τόνους το 2020 και το 2021.

Σύμφωνα με τη γερμανική στατιστική υπηρεσία, η τάση αυτή οφείλεται εξ ολοκλήρου στη μείωση των εισαγωγών από τους δύο κύριους προμηθευτές, την Ισπανία και τις Κάτω Χώρες.

Η αξία των ελληνικών φρούτων και λαχανικών που εξήχθησαν στη γερμανική αγορά το 2023 είναι αυξημένη κατά 8%

Η αξία

Όμως παρά τον μικρότερο όγκο, η αξία των εισαγωγών αυξήθηκε, η οποία το 2021 και το 2022 ανήλθε σε περίπου 12,5 δισ. ευρώ, ενώ φέτος, αναμένεται ότι θα είναι περίπου στα 13,5 δισ. ευρώ (αυξημένη η μέση τιμή κατά τουλάχιστον 10%).

Ειδικότερα, η αξία των εισαγωγών από την Ελλάδα είναι αυξημένη κατά 8% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ μείωση βλέπουν η Ισπανία κατά 4%, η Ιταλία κατά 5%, το Βέλγιο κατά 10% και η Πορτογαλία κατά 24%.

Με θετικό πρόσημο είναι οι εισαγωγές από την Αίγυπτο οι οποίες είναι αυξημένες κατά 55%, από τον Ισημερινό κατά 35%, από την Ινδία κατά 21%, από τη Βραζιλία κατά 23% και από την Κίνα κατά 13%.

Μειωμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Φρούτων και Λαχανικών Incofruit Hellas, είναι τα μήλα κατά 14%, τα πορτοκάλια κατά 6%, οι πιπεριές κατά 7%, τα μανταρίνια κατά 5% και οι φράουλες κατά 10%.

Αύξηση όμως καταγράφουν τα καρπούζια κατά 7%, τα κρεμμύδια κατά  9%, τα καρότα κατά 12%, τα επιτραπέζια σταφύλια κατά 1%, το αβοκάντο κατά 11% και το μάνγκο κατά 27%.

«Αναμένουμε τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά να διευρύνουν το μερίδιο τους στην αγορά της Γερμανίας, με αυστηρή τήρηση των ενωσιακών και εθνικών νομοθεσιών ως προς την ποιότητα και με τήρηση των συμφωνηθέντων παραδόσεων με συνέπεια. Η φήμη του ελληνικού προϊόντος πρέπει να διατηρηθεί και να προβληθεί σε αγορές με ανταγωνισμό», επισημαίνει ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Φρούτων και Λαχανικών Incofruit Hellas Γιώργος Πολυχρονάκης.



ΠΗΓΗ