Η άνοδος της αξίας των μετοχών της Tesla οδήγησε τον Ίλον Μασκ να κερδίσει 37,3 δισ δολάρια σε μόλις 5 μέρες, γεγονός που τον φέρνει στο ίδιο επίπεδο με τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, τον Τζεφ Μπέζος. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ξεπέρασε τον Ίλον Μασκ και έγινε ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, για πρώτη φορά από το 2020.

Ο Μασκ, ο οποίος ήταν πρώτος στο Bloomberg Billionaires Index μόλις στις αρχές Μαρτίου, έπεσε στην τέταρτη θέση μετά το δημοσίευμα του Reuters ότι η Tesla Inc. έχει ακυρώσει τα για ένα λιγότερο ακριβό αυτοκίνητο, οδηγώντας τις μετοχές χαμηλότερα. (Ο Μασκ διέψευσε το δημοσίευμα).

Η περιουσία του Μασκ συρρικνώθηκε κατά 48,4 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, ενώ ο Ζάκερμπεργκ πρόσθεσε 58,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην περιουσία του καθώς η Meta Platforms Inc. σκαρφάλωνε διαρκώς σε νέα υψηλά .

Είναι η πρώτη φορά που ο Ζάκερμπεργκ μπήκε και πάλι στην πρώτη τριάδα της κατάταξης του Bloomberg για τους πλουσιότερους ανθρώπους από τις 16 Νοεμβρίου 2020, όταν η περιουσία του ήταν 105,6 δισεκατομμύρια δολάρια και η περιουσία του Μασκ ήταν 102,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Μασκ έχει τώρα καθαρή περιουσία 180,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο Ζάκερμπεργκ 186,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Ίλον Μασκ μας έχει συνηθίσει σε απρόβλεπτες και πολλές φορές αντιφατικές ανακοινώσεις σχετικά με τα σχέδια του. Αντιμετωπίζοντας μια από τις χειρότερες πτώσεις μετοχών στην 14χρονη ιστορία της Tesla, ο Έλον Μασκ δέχθηκε πρόσφατα τεράστια πίεση να δώσει ένα καθησυχαστικό μήνυμα στους επενδυτές σχετικά με την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της και ένα πειστικό όραμα για ένα αυτοματοποιημένο μέλλον με τεχνητή νοημοσύνη.

Αντίθετα, αυτό που πρόσφερε ο διευθύνων σύμβουλος -μαζί με ακόμη χειρότερα από τα αναμενόμενα κέρδη πρώτου τριμήνου και την πρώτη ταμειακή εκροή της εταιρείας από την αρχή της πανδημίας- ήταν ένας κλασικός χρησμός α λα Μασκ.

Η Tesla θα «επιτάχυνε την κυκλοφορία νέων μοντέλων», ανέφερε, συμπεριλαμβανομένου ενός «προσιτού» αυτοκινήτου σε καλύτερη τιμή για να ανταγωνιστεί μια επικείμενη εισροή εξαιρετικά φθηνών Κινέζων αντιπάλων στην αγορά των ΗΠΑ.

Ένα βήμα μπρος

Ωστόσο, ο Μασκ ήταν εσκεμμένα ασαφής σχετικά με το αν μιλούσε για ένα νέο αποκαλούμενο “Μοντέλο 2”, που ανακοίνωσε τον Ιανουάριο με φημολογούμενη τιμή $25.000.

Ο Μασκ αρνήθηκε επίμονα να σχολιάσει αυτή την εβδομάδα αναφορές ότι το φιλόδοξο έργο Model 2 είχε καταργηθεί, ώστε η εταιρεία να μπορεί να επικεντρωθεί σε ένα αυτοοδηγούμενο «robotaxi».

Αντίθετα, στους επενδυτές κοινοποιήθηκε ένα «Σχέδιο Β» για φθηνότερα αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν σε υπάρχουσες γραμμές παραγωγής και συστήματα για να βοηθήσουν στη μείωση του αυξανόμενου κόστους της Tesla καθώς μετατοπίζει επενδύσεις αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στην τεχνητή νοημοσύνη και τις δεκάδες χιλιάδες τσιπ GPU που απαιτούνται για εκπαίδευση των μοντέλων. Ο Μασκ υποσχέθηκε μια ενημέρωση παράλληλα με την κυκλοφορία του robotaxi τον Αύγουστο.

«Ο Ίλον αντισταθμίζει τα στοιχήματά του», δήλωσε στους Financial Times ο Κρίστοφερ Τσάι, επικεφαλής επενδύσεων στην Tsai Capital, επενδυτή της Tesla. «Χρησιμοποιεί την ίδια γραμμή παραγωγής για ένα όχημα που κινείται με ανθρώπους και ένα ρομποταξί, με την ικανότητα να αλλάζει μεταξύ των δύο ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς εκείνη τη στιγμή».

Ενώ η τιμή της μετοχής ανέκαμψε 13% μετά την παρουσίαση, εξακολουθεί να είναι μειωμένη κατά 35% φέτος και διαπραγματεύεται λιγότερο από το ήμισυ της κορυφαίας αποτίμησής 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων στα τέλη του 2021.

Οι μέτοχοι και οι αναλυτές ανησυχούν ολοένα και περισσότερο ότι η εταιρεία, η οποία είχε ήδη προειδοποιήσει φέτος ότι βρισκόταν «μεταξύ δύο φάσεων ανάπτυξης», θα ανταγωνιζόταν τις νέες κινεζικές μάρκες αλλά με ολοένα και πιο μπαγιάτικα μοντέλα.

Πηγή: ΟΤ



ΠΗΓΗ