Την οργή καταναλωτών οι οποίοι καλούν σε μποϊκοτάζ προκαλεί η νέα διαφημιστική καμπάνια  του ισπανικού γίγαντα της μόδας Zara στην οποία προβάλλονται εικόνες που παραπέμπουν στη σφαγή που συντελείται στη Γάζα από τις ισραηλινές δυνάμεις με χιλιάδες θύματα άμαχο πληθυσμό, κυρίως γυναίκες και παιδιά.

Η εταιρεία πυροδότησε έντονες αντιδράσεις μετά το λανσάρισμα της νέας της συλλογής που φαίνεται να… εμπνέεται από την ανελέητη αιματοχυσία.

Οικειοποιούνται σύμβολα φρίκης για να βγάλουν χρήματα

Εικόνες από την προωθητική καμπάνια της συλλογής, «The Jacket», δείχνουν μανεκέν τυλιγμένα με λευκό ύφασμα και πλαστικό.

Τόσο Παλαιστίνιοι όσο και άλλοι ακτιβιστές καταγγέλλουν ότι οι εικόνες παραπέμπουν στις φωτογραφίες πτωμάτων τυλιγμένων με την παραδοσιακή ολόλευκη ενδυμασία ταφής στη Γάζα, καταδικάζοντας την οικειοποίηση τέτοιων συμβόλων και σκηνών καταστροφής για κερδοσκοπικούς σκοπούς.

«Η χρήση του θανάτου και της καταστροφής ως φόντο για τη μόδα είναι κάτι παραπάνω από απαίσια, η συνενοχή της […] θα πρέπει να μας εξοργίζει ως καταναλωτές. Μποϊκοτάζ Zara», έγραψε στο Instagram του ο παλαιστίνιος καλλιτέχνης Hazem Harb.

Πολλοί άλλοι έχουν εκφράσει την απογοήτευση και τον θυμό τους, κάνοντας έκκληση για μποϊκοτάζ του brand για ασέβεια που εκδηλώνεται εν μέσω της ανθρωπιστικής κρίσης.

«Το βάσανό μας δεν είναι η αισθητική σας. Τα παιδιά μας που πεθαίνουν δεν είναι η πηγή έμπνευσής σας. Να ντρέπεστε. Λίγη ανθρωπιά», έγραψε χρήστης μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλοι μοιράστηκαν φωτογραφίες Παλαιστινίων που κρατούν τα πτώματα των αγαπημένων τους τυλιγμένα με λευκά ρούχα και τα συνέκριναν με την καμπάνια.

«Ζώντας με τους πιο αποκρουστικούς ανθρώπους», έγραψε κάποιος άλλος, χρησιμοποιώντας το hashtag #boycott-Zara.

«Ανακοίνωσαν τη νέα τους συλλογή χρησιμοποιώντας τη γενοκτονία στη Γάζα. Και επίσης χρησιμοποιούν κυριολεκτικά τους Ουιγούρους μουσουλμάνους για καταναγκαστική εργασία στην παραγωγή των εμπορευμάτων τους», είπε ένας χρήστης στο X (πρώην Twitter).

Δεν είναι η πρώτη φορά

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Zara προκαλεί με αυτόν τον τρόπο.

Το 2021 υπήρξε παρόμοια αντίδραση, όταν η επικεφαλής σχεδιαστής της έκανε αντιπαλαιστινιακά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Ίσως αν οι άνθρωποί σας ήταν μορφωμένοι, τότε δεν θα ανατίναζαν τα νοσοκομεία και τα σχολεία που το Ισραήλ πλήρωσε στη Γάζα», είχε γράψει στο Instagram η επικεφαλής σχεδιάστρια Vanessa Perilman απευθυνόμενη στο παλαιστινιακής καταγωγής μοντέλο Qaher Harhash.

Από τις 7 Οκτωβρίου, πολλοί έχουν ενταχθεί στην εκστρατεία μποϊκοτάζ εναντίον πολλών πολυεθνικών εμπορικών σημάτων για τους δεσμούς τους με το Ισραήλ και σε ορισμένες περιπτώσεις την υποστήριξή τους προς αυτές.

Οι φίρμες βρέθηκαν στο στόχαστρο των ακτιβιστών περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων McDonalds, KFC, Starbucks και H&M.

Τα Starbucks

Πολλές αναφορές έχουν δείξει ότι το μποϊκοτάζ έχει επηρεάσει τις πωλήσεις των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Starbucks.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Starbucks ανακοίνωσε απώλεια 11 δισ. δολαρίων σε αξία.

Εκτός από την πτώση πωλήσεων και τις απεργίες, ένας πιθανός παράγοντας στην πρόσφατη ύφεση είναι το μποϊκοτάζ των Starbucks, μέρος ενός ευρύτερου κινήματος κατά των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων που υποτίθεται ότι υποστηρίζουν την επιθετικότητα της ισραηλινής κατοχής κατά της Λωρίδας της Γάζας.

Αυτό το μποϊκοτάζ ενισχύει τις μακροχρόνιες εκκλήσεις για μποϊκοτάζ των Starbucks, δεδομένης της φωνητικής υποστήριξης του πρώην CEO Howard Schultz για την Ισραηλινή Κατοχή.

Πηγή: ΟΤ



ΠΗΓΗ