Πώς μπορείς να κάνεις αποταμίευση; Τι είναι το επιτόκιο; Τι σημαίνει προϋπολογισμός; Μπορεί ορισμένοι από εσάς να γνωρίζετε τις απαντήσεις, αλλά για όσους έχουν άγνωστες λέξεις, το TikTok φαίνεται να είναι μια εύκολη και γρήγορη λύση για μαθήματα οικονομικών.

Μια έρευνα του Forbes Advisor που διεξήχθη πέρυσι διαπίστωσε ότι το 79% των Αμερικανών μεταξύ 18 και 41 ετών επισκέπτονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για οικονομικές συμβουλές. Είναι μια ιδιαίτερα ακμάζουσα επιχείρηση στο TikTok, όπου οι επαγγελματίες κάνουν μαθήματα για το πώς να διαχειρίζεται κανείς τα οικονομικά του.

Θα ήλπιζε βέβαια κανείς ότι αυτοί οι δημιουργοί περιεχομένου είναι επαγγελματίες. Ωστόσο, ορισμένοι είναι πρώην οικονομικοί κύριοι και συγγραφείς αυτοβοήθειας, ενώ άλλοι απλώς διαφημίζονται ως οδηγοί, σύμφωνα με τον Guardian.

Μια έρευνα έδειξε ότι σχεδόν το ένα τέταρτο των νέων 18 έως 24 ετών πιστεύει ότι δεν θα βγει ποτέ στη σύνταξη

Η γενιά Z έχει επαναπροσδιορίσει το ιστορικά στεγνό θέμα της διαχείρισης χρημάτων με χαριτωμένους viral όρους, διεκδικώντας τον κόσμο του οικονομικού αλφαβητισμού από τους υπερβολικά εταιρικούς τύπους.

Μπορεί να έχετε ακούσει για κάποιους από αυτούς: «loud budgeting», «soft spending», «cash stuffing». Φαίνεται πως οι όροι όπως  «δυσμορφία του χρήματος» ή «doom spendiong» τους αγχώνουν.

Είναι λογικό ότι μια γενιά που έχει εμμονή με τον πλούτο (ή την έλλειψή του) θα ήθελε να βάλει ετικέτες στη συλλογική της οικονομική δυσφορία. Μια έρευνα έδειξε ότι σχεδόν το ένα τέταρτο των νέων 18 έως 24 ετών πιστεύει ότι δεν θα βγει ποτέ στη σύνταξη. Έχουν ενηλικιωθεί κατά τη διάρκεια μιας κρίσης κόστους ζωής και αγοράς κατοικίας. Γιατί λοιπόν να μην διασκεδάσουν όταν περιγράφουν την έλλειψη αποταμιεύσεων;

Η νέα γλώσσα του χρήματος

Ο κωμικός του TikTok Lukas Battle επινόησε τον όρο «loud budgeting» ως «νέα τάση» για το 2024, συμβουλεύοντας τους viewers να ακυρώνουν σχέδια ή να αναβάλλουν σημαντικές αγορές που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά – και να μην ντρέπονται για τη λιτότητα τους.

«Μην λέτε «δεν έχω αρκετά», αλλά «δεν θέλω να ξοδέψω»», δήλωσε ο Battle σε ένα TikTok, προσθέτοντας: «Αν γνωρίζετε πλούσιους ανθρώπους, ξέρετε ότι μισούν να ξοδεύουν χρήματα. Οπότε είναι σχεδόν πιο κομψό, πιο στιλάτο, πιο flex».

Η γενιά Z έχει επαναπροσδιορίσει το ιστορικά στεγνό θέμα της διαχείρισης χρημάτων με χαριτωμένους viral όρους, διεκδικώντας τον κόσμο του οικονομικού αλφαβητισμού από τους υπερβολικά εταιρικούς τύπους.

Το βίντεο του Battle προβλήθηκε 1,5 εκατ. φορές και ο όρος βρέθηκε σε πρωτοσέλιδα του CNBC, του Fortune και της New York Post.

«Το «loud budgeting» είναι μια οικονομική στρατηγική όπου μοιράζεστε τις χρηματικές σας φιλοδοξίες άμεσα και όχι τόσο αθόρυβα με τους ανθρώπους στη ζωή σας», δήλωσε ο οικονομικός σύμβουλος Derek Ober στη HuffPost. Αυτές είναι πολλές λέξεις για να πεις ουσιαστικά «μην ξοδεύεις περισσότερα από όσα κερδίζεις».

Σύμφωνα με το Business Insider, οι μισοί από τους ανθρώπους που βγάζουν περισσότερα από εξαψήφια ποσά ανέφεραν σε έρευνα ότι τα βγάζουν πέρα ίσα-ίσα, παρά το γεγονός ότι ζουν πολύ πάνω από το μέσο εισόδημα της χώρας.

Μια άλλη έκθεση του Bloomberg διαπίστωσε ότι το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων που έβγαζαν τουλάχιστον 175.000 δολάρια το χρόνο περιέγραψαν τον εαυτό τους ως «πολύ φτωχό», «φτωχό» ή «τα βγάζω πέρα αλλά τα πράγματα είναι δύσκολα». Αυτό θα μπορούσε να κατηγοριοποιηθεί ως «δυσμορφία του χρήματος», και ενώ μπορεί να ξεπερνά τα όρια της ενσυναίσθησης, υποδεικνύει μια πιο σκοτεινή αλήθεια: αν τα πράγματα είναι τόσο άσχημα για τους προνομιούχους, τι πιθανότητες έχουμε οι υπόλοιποι από εμάς;



ΠΗΓΗ