Περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας κινδυνεύουν σε ολόκληρο τον τομέα της βιομηχανίας κατασκευής σιδηροδρόμων στη Βρετανία, καθώς οι παραγγελίες λιγοστεύουν μετά τη μείωση των σιδηροδρομικών έργων, όπως το HS2, προειδοποίησε κορυφαίο στέλεχος του κλάδου.

Ο Jim Brewin, επικεφαλής της Hitachi Rail στο Ηνωμένο Βασίλειο, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε μια ιδιωτική συνάντηση στο Μάντσεστερ κατά την περασμένη εβδομάδα μπροστά σε κορυφαία στελέχη του κλάδου των Μεταφορών, επικεφαλής συνδικάτων και δημάρχους, σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν στην εφημερίδα The Sunday Times.

Οι επικεφαλής της βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα ενοχλημένοι από την έλλειψη υποστήριξης της κυβέρνησης

Αυτό συνέβη καθώς ο υπουργός Σιδηροδρόμων Huw Merriman αμφισβήτησε το νόημα της διάσωσης του τομέα κατασκευής τρένων, λέγοντας ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει «διπλάσια παραγωγική ικανότητα» από την απαιτούμενη για τη χώρα.

Προβλήματα

Οι παρατηρήσεις του Brewin – που έγιναν κατά τη διάρκεια μιας «Σιδηροδρομικής Συνόδου Κορυφής» που διοργανώθηκε από τη Northern Powerhouse Partnership και την TUC την Τρίτη – αφορούσαν τους κατασκευαστές και την ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα του Ηνωμένου Βασιλείου. Την ίδια στιγμή, αναμένεται να υποσκάψει την τύχη των τεράστιων εργοστασίων κατασκευής τρένων της Hitachi Rail στα βορειοανατολικά – λίγες ημέρες αφότου η Alstom, ο γαλλικός γίγαντας της βιομηχανίας σιδηροδρόμων, επιβεβαίωσε ότι πραγματοποιεί συσκέψεις για περικοπές θέσεων εργασίας στο μεγαλύτερο εργοτάξιο κατασκευής τρένων της Βρετανίας.

Το εργοστάσιο της Hitachi, στο Newton Aycliffe, Co Durham, ήταν μέρος μιας κοινοπραξίας που επιλέχθηκε για την κατασκευή των τρένων HS2. Μάλιστα, είχε χαιρετιστεί από τον Ντέιβιντ Κάμερον όταν ο τότε πρωθυπουργός εγκαινίασε την εγκατάσταση το 2015. «Πρόκειται για το πρώτο εργοστάσιο της Hitachi στην Ευρώπη και η τεράστια επένδυσή τους αποτελεί … πραγματική ένδειξη εμπιστοσύνης», είχε δηλώσει ο ίδιος.

Το εργοστάσιο Newton Aycliffe αποτελεί τροφοδότη θέσεων εργασίας στην πρώην εκλογική περιφέρεια του Sir Tony Blair στο Sedgefield – την τοποθεσία που πραγματοποιήθηκε η πρώτη ομιλία του Μπόρις Τζόνσον μετά τον θρίαμβο στις εθνικές εκλογές του 2019.

Τα παράπονα της γαλλικής Alstom

Η Alstom επιβεβαίωσε ένα δημοσίευμα των Sunday Times την περασμένη εβδομάδα ότι θα διεξάγει διαβουλεύσεις για εκατοντάδες απολύσεις στο μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής τρένων της Βρετανίας στο Ντέρμπι. Τα εργοστάσια του Litchurch Lane έχουν πλούσια κληρονομιά στην κατασκευή τρένων που χρονολογείται από τη Βιομηχανική Επανάσταση.

Οι επικεφαλής της βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα ενοχλημένοι από την έλλειψη υποστήριξης της κυβέρνησης μετά από μια δεκαετία κατά την οποία οι κατασκευαστές τρένων ενθαρρύνονταν να «μεταφέρουν» την κατασκευή από την ΕΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγές της βιομηχανίας δήλωσαν ότι η Alstom είχε προσεγγίσει το υπουργείο Οικονομίας για λήψη χρηματοδότησης, προκειμένου να κατασκευάσει στο Ντέρμπι μια παραγγελία τρένων αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ που προορίζονταν για την Ιρλανδία, αλλά οι αξιωματούχοι την απέρριψαν. Αντ’ αυτού, οι συρμοί για την επέκταση της υπηρεσίας Dart του Δουβλίνου προς το αεροδρόμιο της πόλης κατασκευάζονται στην Πολωνία.

Πηγή: Ot.gr



ΠΗΓΗ